VIDA DEL MOVIMENT – Inici curs Escorial

Publicado en: Newsletter

JORNADES INICI DE CURS A EL ESCORIAL

El 18 de setembre, coincidint amb el 30è aniversari de la mort del pare Henri Caffarel, van començar les jornades d’inici de curs dels Equips de la Mare de Déu a El escorial, amb un gran llibre en blanc per escriure-hi totes les històries.

Sota el tema d’estudi d’enguany, “Història de la salvació”, i a partir del lema que ens acompanyarà durant aquest curs, “Déu escriu en la nostra història”, ens vam disposar a viure uns dies plens de moments de convivència, reflexió, pregària, formació, alegria i festa.

Per començar a escriure en el llibre en blanc de les jornades, ens vam posar en disposició d’obrir els nostres cors per deixar que Déu es fes present en la nostra experiència diària.

Van ser unes jornades intenses amb una gran diversitat de trobades i vivències compartides entre els equipistes responsables de totes les regions d’Espanya:

  • Pregàries: Moments de recolliment íntim i en parella que ens van ajudar a reconèixer i valorar que Déu és l’autor de cada història, personal i compartida en el matrimoni i la família, quan acceptem que Ell sempre està escrivint en les nostres vides.
  • Eucaristies: Moments de trobada a la taula del Senyor, d’escolta de la Paraula, de vivència de l’aliment espiritual i d’acció de gràcies pels nous responsables enviats.
  • Formació: Especialment sobre “La escuela de oración” on es van exposar les diferents activitats realitzades i les programades per aquest curs.
  • Presentació del tema d’estudi “Història de salvació” que ens convida a redescobrir com Déu actua en la realitat concreta de cadascun de nosaltres.
  • Videos d’altres SR: Per tal d’apropar-nos a la internacionalitat del moviment, es va fer una pinzellada de les realitats d’altres Superregions de la zona d’Euràfrica a la qual pertany Espanya; així vam poder conèixer les SR d’Itàlia, de Portugal i de l’Àfrica francòfona.
  • Equips mixtes: L’intercanvi de vivències i experiències amb parelles de tota la geografia espanyola va ser una font real d’enriquement per a la tasca encomanada als responsables.
  • Informació: Conèixer l’estructura del moviment amb els seus diferents departaments i serveis permet ser més conscients del seu abast i facilita poder-ho compartir amb els equips de Catalunya i Menorca.

Van ser unes jornades, sobretot, per compartir amb la resta de responsables les inquietuds, el desig i les ganes de millorar per continuar exercint com a responsables al servei dels equipistes de cada sector.

Toni Marquès i Antònia Carbonell
Responsables sector B – Menorca

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.

 

Información sobre protección de datos

Responsable: EMD CATALUNYA I MENORCA

Fin del tratamiento: Controlar el spam, gestión de comentarios.
Legitimación: Tu consentimiento.
Comunicación de los datos: No se comunicarán los datos a terceros salvo por obligación legal.
Derechos: Acceso, rectificación, portabilidad, olvido.
Información adicional: Más información en nuestra Política de privacidad.